Keďže je môj blog v poslednom čase veľmi jednostranne orientovaný, rozhodol som sa bleachovskú tematickú hegemóniu ozvláštniť tým, že... (publikum zadrží dych, nervy sa očakávaním napínajú na maximum) ehm, myslíte správne, výklad ikebany to ani tentokrát nebude. Napíšem recenziu na iné anime... (Publikum spľasne. Dych synchronizovane vypustený z množstva pľúc prevrhne nádobku s ikebanou.)
Vďaka Tej, ktorú netreba menovať som mal možnosť spoznať čudo zvané Fairy Tail. Nie, neprepísol som sa, je to chvost. Odohráva sa v časoch, keď mágia bola tak neodmysliteľnou súčasťou bežného života, že ste si bez nej nemohli uvariť ani šálku čaju.
1.
Vezmite ľubovoľnú japonskú videohru RPG žánru a vyhoďte všetky hrateľné časti a získate dosť dobrú predstavu o tom, o čo vo Fairy Taili ide.
Hrdinka prichádza do mesta, presláveného skôr rybami než kúzelníkmi (je totiž ešte len na prvom leveli), v obchode sa pokúša kúpiť si magický predmet za 20000 jewel. Používa svoje ženské vnady, aby si zaistila zľavu.
Potom sa chce dostať do kúzelníckej gildy, ale tam len tak bárskoho nepustia. Nám je už jasné, že musí splniť pre niekoho quest, aby jej dotyčný napomohol radou, či dokonca ju posunul ďalej v deji. Našťastie sme ušetrení úlohy typu „nazbieraj 25 vydrích nosíkov a vráť sa sem“ – hoci, na druhej strane by to možno bolo aj ku komickému prospechu...
Nasleduje rozhovor s nehrateľnými charaktermi (NPC) na námestí a objavuje sa fičúrsky kúzelník Salamander, ktorý našu hrdinku naláka na banket, z ktorého sa nakoniec vykľuje únos loďou. Ak sa vám predchádzajúca veta zdala byť príliš rýchlim zhrnutím, nič si z toho nerobte, precvičujem si ekonomickosť výrazových prostriedkov.
Milá hrdinka je zachránená ľahko afektovaným mačaťom Happy a dej sa už ďalej úzko pridržiava štruktúry videohry – milá hrdinka zošle summoning, čiže privolá mocnú bytosť, vo všeobecnosti niečo zo západnej mytológie prekrútenej v krátkych, nenechavých žltých prstíkoch japonských tvorcov, v tomto prípade zviera západného zverokruhu. Toto za spektakulárnej animácie poničí nepriateľský koráb.
Nasleduje boss-fight, kde bodrý jedák Nacu čelí Salamandrovi a počas toho 1. obaja zosielajú kúzla a vykrikujú ich názvy, ktoré by v hre boli uvedené pekne pod sebou v šedej tabuľke, 2. zboria mesto a nakoniec sa nám utvorí dvojčlenné jadro budúcej hrdinskej grupy, za ktorú budeme hrať ktorá bude zažívať mnohé dobrodružstvá v nasledujúcich dieloch.
Zatiaľ to s celkovým hodnotením nevyzerá najlepšie, ale ešte si idem pozrieť opening a ending sekvencie (tie som z istého dôvodu musel predtým preskočiť), možno ma to prinúti radikálne zmeniť názor. Počkajte tu. Nikam neodchádzajte. (JA VÁS VIDÍM!)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Umm, nie, neprinútilo. Koľkože som to dal prvému dielu Bleachu????
40% + 30% pridaná hodnota za príjemnú spoločnosť* ;,)
(all pictures are courtesy of google images)
Používa svoje ženské vnady, aby si zaistila zľavu - toto robia všetky ženy, nie len LUCY (inak Natsu je idiot a začne ju volať LUIGI lebo si nebude pamätať jej meno:D:D) A happyho si ešte obľúbiš. nabudúce keď prídeš si dáme kateykioushi hitman reborn! :D a to bude ešte len naškrabaných 20% :D
ReplyDeleteto "kateikyousi hitman" bez znakov úplne nepoberám, ale znamená to niečo ako "učiteľ v domácnosti nájomný zabiják" ? :,p
ReplyDeletehej da sa povedat:D
ReplyDelete